En vanlig jobblördag

Hej :)
Idag har varit en helt vanlig jobblördag :P Vi jobbade på för fullt, var värdinna :) Min älskade storebror och hans flickvän kom in :) De skulle till Stockholm Wheels men 52an hade gått sönder på vägen så de skulle åka hem igen. Annars har det varit full rulle, eftersom det dels var wheels idag och dels mälaren runt för motorcyklar :P Så vi har haft massa mc-knuttar på jobbet också ;) Men eftersom vi är så duktiga på restaurangen har allt gått som smort :) När jag slutade skjutsade jag hem Amanda och sen handlade jag tidningen till pappsen.

Jag har ju varit ledig ett par dagar, visst är det skönt men det är jobbigt när man kommer tillbaka, för jag får så himla ont i mina underben! Vi har så hala golv så man går liksom och spänner sig sen har man typ kramp när man kommer hem :P Men har tagit en treo, masserat och duschat jättevarmt så nu har det släppt :) Det värsta är att jag har så himla lätt för att få benhinneinflammation..

Nu gör jag inte så mycket, väntar på att Fanny ska messa och sen ringa :P Vi har inte pratat på flera dagar! Sen ska jag messa Pelin och Ullis och kolla att allt är okej med dem :) Jag längtar så himla mycket till skolan, det ska bli helt underbart att få träffa sina vänner nästan varje dag! Det är det som är det värsta med sommarloven, att man inte ses, bara för att vi bor så långt ifrån varandra.. När jag gick på gymnasiet hade jag vänner både här där jag bor och i Enköping, det var liksom lättare då. Men är man riktiga vänner så övervinner man allt :) Det ska bli så himla mys att krama om dem igen, Ullis och Helena har jag inte träffat på HELA sommaren =( Usch nu blir jag sentimental :P Har faktiskt tittat på massa gamla kort också, från gymnasiet, alla tjejkvällar och annat :) Det är kul att man har korten, det blir nästan som att återuppleva det på nytt, det är gryymt :P Vissa saker saknar man och vissa inte, men jag är ju en sån som typ alltid saknar :P Hatar ibland det, för det har förstört många månader för mig, att jag fastnat i det som var förr och inte kunnat se framåt. Det är fortfarande så ibland, man önskar man kunde spola tillbaka tiden till vissa ögonblick som betyder så mycket, eller ögonblick som man skulle vilja ändra. Men saker går inte att ändra, det är bara inse. Man måste kämpa för att det inte ska hända igen. Och jag kämpar varje dag för att det inte ska hända igen, och jag är mer lyhörd nu på mina vänner <3 De ska veta att jag alltid finns där i vått och torrt oavsett vad det är. Och jag har lärt mig att inte lägga andras problem på mig, jag grunnar inte ens över dem. Något som jag gjorde förr och det var det som gjorde mig sjuk. Man måste tänka på sig själv först, men det är svårt när man inte tycker om sig själv. Så var det förr. Men saker och ting förändras, och just nu känns det som att dt blir bättre.

När allt känns skit och jag känner mig värdelös brukar jag tänka på allt jag klarat av i mitt liv. Jag klarade av grundskolan med bra betyg,  jag fick min älskade Lacey, jag klarade gymnasiet efter mycket om och men för jag ville bara skita i allt, jag tog körkort, jag kom in på högskolan, jag ska flytta hemifrån.. Det handlar om att försöka se det positiva som faktiskt finns runt om en. Jag har till och med börjat skriva dagbok, eller börjat och börjat, jag har skrivit sen september för två år sen :P Men det var då mitt liv tog en annan vändning och allt ställdes på sin kant. Trösten blev dagboken, där kunde och kan jag skriva precis vad jag vill och precis det jag känner för. Men jag förösker att alltid skriva 3 bra saker som hänt under dagen. Ibland tar det nästan en timme att komma på något bra, ibland går det på en halv sekund. Men det är så himla värt, det har faktiskt hjälpt mig att bli mer positiv. Sen är det kul att läsa dagboken i efterhand :P Läsa hur man mådde då, vad man tyckte var underbart och piss.. Usch vad jag babblar på hahah :P Men det är skönt att prata av sig, det är ändå inte så många som läser här hihi :)


Jag och farmor <3 Älskar den här bilden <3

Puss på er som orkade läsa hela inlägget ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0