Fredag = familjemys

Hej hej laban :P En av mina ljudböcker, med Bert börjar så så idag kände jag också för att börja så! Jag har lyssnat på samma ljudbok i typ en månad, har inte orkat ladda ner en annan :P

Det har varit lite tyst från mig de senaste dagarna, men det är för att vi har varit ute med båten sen i onsdags :D Det var verkligen jätteskönt! I onsdags då så gick vi upp vid 7, packade klart och fixade och vid halv ett gav vi oss iväg från hamnen. Vi slussade sedan ut genom Karl-Johan slussen så vi kom ut i norra skärgården. Skönt med den slussen för det går så snabbt. Efter slussen åkte vi till Lådna och tankade lite och sen fortsatte vi till Träsko-Storö där vi mötte Farmor och farfar som låg vid en jättefin klippa. Det var lite mulet väder men helt okej ändå :) Så vi pratade och fikade lite och sen innan middagen gick vi på promenad en timme, det var skönt att röra lite på sig i så otroligt fin miljö. När vi kom tillbaka åt vi middag och sen vart det lite fika och prat :)


Farmor och farfars båt och vår båt


Träskö skräp anka


Vedhjärta


Groda

Torsdagen vaknade vi vid 10 och åt lite frukost. Sen pumpade jag upp jollen så jag och pappa kunde ro till en närliggande ö och fiska. Såklart gick inte det så himla bra, fick inte ens ett napp =( Jag hade innan fisket sett bilden av hur jag står där på klippan, kastar ut och får världens gädda på första, men det var ju bara önsketänkande.. När vi kom tillbaka badade vi lite, huvva vad kallt! Det stod 18 grader på termometerna men det kan det inte ha varit, fy bubblan vad det var kallt, armar och ben domnade liksom.. Sen poackade vi ihop och åkte till Finnhamn, vi lade oss mot några klippor bredvid Jolpan. Det var riktigt fint där och solen sken som aldrig förr, skönt! Så vi blev till och med tvungna att bada en extra gång :P Sen gick vi till Finnhamns krog och tog nåt att dricka, farmor stannade kvar i båten då dock.. Sen satt vi och pratade i farmors och farfars båt innan vi skulle tillbaka till restaurangen och äta middag :) Det var en supergod middag verkligen, jag åt kallrökt till förrätt, det var lax, kött och nånting mer och sen rödvinsporscherade körsbär, till varmrätt åt vi lamm med potatis och aioli, verkligen hur gått som helst! Jag hade aldrig ätit lamm så jag blev glatt överraskad :) Fikat blev sedan i båten med lite godis, kaffe och läsk :P

Idag vaknade jag halv 10 av att pappa gick upp och började med frukosten, lite väl tidigt tyckte jag att det var.. Men det var gott att få något i magen och dagen blir längre om man går upp lite tidigare. Vi  skippade dock badet idag, det var lite kallt för vi låg i skuggan.. Vid halv tolv ungefär sa vi hejdå till farmor och farfar och åkte hem via Ingmarsö :) Jag har aldrig åkt där men det var jättekul att titta på alla fina hus som ligger där :) Det har varit så skönt att vara ute med båten, det är verkligen avkoppling om något. Det finns så lite att göra så man har liksom inget annat valk än att ta det lugnt. Det är verkligen super när man är uppstressad. Och jag har varit lite stressad på sista tiden, mycket på jobbet och sådär så det  var verkligen guldvärt att komma iväg ett par dagar. Nu väntas jobb lördag, söndag, måndag och tisdag. Sen på onsdag ska jag eventuellt vara med Fanny, torsdag kryssning, fredag sover nog Ullis här och sen lördag är det kräftskiva hos Helena och Oskar :D Så nu är det full fart fram till skolan börjar, sen får jag ju nycklen till lägenheten snart :D Nu blir det inge mer lugn på att bra tag :P

Ikväll blir det lugn familjekväll, det blir pizza för mor, far och lillebror och sallad för mig :) Jag klarar inte av att äta pizza efter en händelse i Uppsala, när vi åkte hem från Frida, då jag hade två damer som kräktes pizza och vin i bilen :P Men sallad är också bättre för midjan ;) Sen blir det nog lite tv och så för imorgon vankas som sagt jobb 9-17.15 :)

PUSS på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0