Onsdagens göromål

Idag var jag i Enköping med mamma och linus, skönt för då slapp jag ta min bil, sparade lite bensin där :P Vi var först hos specsavers för att hämta mina linser, men det hade blivit nåt fel så min beställning hade inte kommit iväg. Så hon gjorde en ny beställning och sen så skickas dem hem när de är klara :) Efter specsavers gick ja och mamma in på hm, jag köpte ett par nya leggings eftersom det är hål i baken på mina gamla :P Sen gick vi även in på intersport och letade efter en ryggsäck till Linus men han är så kräsen och ingen dög. Däremot hittade jag en skitsnygg, jag har faktiskt funderat på att köpa en ryggsäck för min ryggs skull. Men ja vet inte, det liksom skriker skolbarn och jag gillar inte att använda ryggsäck alls.

Till lunch åt vi på donken, ovanligt? inte direkt.. Jag måste börja äta nyttigare, det kommer aldrig funka i längden.. Efter donken åkte vi in på ÖB, fyndade en plattång, hoppas den är bra. Min gamla har gett upp helt och hållet, det är typ glapp i den så den stänger av sig hela tiden. Det är synd för jag gillade verkligen den.. Efter ÖB åkte vi till en typ gårdsbutik i Grillby, där hade det massor av gammaldagsa saker, I  love!!! Jag vill ju ha gammeldags inredning i lägenheten sen, så jag fyndade lite smått och gott :) Mina ögon gick typ runt som ping-pong bollar, det fanns så himla mycket saker att titta på och det kändes som att jag var i himmelriket. När vi kom in i en del av byggnaden så var det BARA gammeldagsa saker, asso gud, det är verkligen så himla fint!!!

Jag köpte:
-Två krokar med blommor
-En hundfilt till soffan
-En servetthållare
-En tallrik som jag ska ha ljus på
-Två ramar med änglar
-Glasunderlägg, men funderar på att änvända dem som ljusunderlägg


Jag ville köpa allt jag såg men som studerande så har man inte så stora tillgångar i ekonomin :P Jag letade även efter et klaffbord, ett vitt, men hittade inget, så jag och mamma ska åka till ikea någon dag. Jag tror även att jag vill köpa en ny soffa. Jag vill ha vitt i hela vardagsrummet, och sen typ vitt/rött i sovrummet. Det kommer nog bli bra, hoppas jag :) Det känns att det börjar närma sig nu, det är inte långt kvar alls faktiskt :D Bara 27 dagar, nästan 26, till jag får nycklarna i min hand. Det kommer bli så underbart och jag längtar så himla mycket. Visst, jag trivs väl hemma men ändå, att ha sitt eget, att få bl vuxen, det är något speciellt :D

När vi väl kom hem gick jag och mamma upp till stallet, jag tog en tur i  skogen på min ädla springare <3 Det märks att hon börjar bli gammal, hon har blivit så försiktig när vi går i skogen, hon verkligen sätter ner fötterna försiktigt. Efter ridning stretchade vi även, hon tycker det är jätteskönt, verkligen länger på halsen :) Tyvärr blir det nog inge mer rida för min del den här veckan eftersom jag jobbar resten av veckan. Möjligen imorgon, men det beror på hur trött jag är efter jobbet. Jag måste även träna imorgon, tror det får bli studsmattan, enklast så.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0